Verkoopprocedure

1. Aanmelden nieuwsbrief

Je hebt je aangemeld voor de nieuwsbrief, dit is belangrijk, want dan ben je als eerste op de hoogte. Na aanmelding ontvang je updates over de ontwikkeling van Hulakker in Lunteren. Je hebt ook meteen de zekerheid dat je op tijd alle informatie over de start verkoop ontvangt.

2. Voorkeuren opgeven

Op de dag van de start verkoop is via de website alle informatie over de verschillende woningen -op bouwnummerniveau- beschikbaar. Denk hierbij aan de verkooptekeningen, technische omschrijving en woonwensenlijst. Hierop kan jij jouw voorkeurs-keuze(s) baseren. Jouw inschrijving is daarbij persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Per toekomstig huishouden wordt slechts één inschrijving geaccepteerd.

3. De toewijzing

Voor 7 van de 29 woningen gelden toewijzingscriteria. Voor alle overige bouwnummers gelden geen toewijzingscriteria en geen loting. Deze woningen worden na inschrijving toegewezen. Hieronder zie je een overzicht van de toewijzingscriteria die voor bouwnummers 8-9-10-13-14-15-16 van toepassing zijn:

1. Economische binding

Er is sprake van economische binding als je gedurende een bepaalde periode werkt in of vanuit Lunteren.

OF

2. Maatschappelijke binding 

Er is sprake van maatschappelijke binding als je gedurende een bepaalde periode ingezetene bent of bent geweest van Lunteren.

De datum of het tijdstip waarop je het inschrijfformulier verzendt, heeft géén invloed op de loting, zolang je dit maar doet vóór de sluitingsdatum van 3 juli 2023 om 17.00 uur.

4. Optie

De kandidaten met een toewijzing worden gebeld. Je hebt – bij acceptatie van de toewijzing – direct een optie op deze woning. Dit bevestig je vervolgens ook in jouw persoonlijke account. Daarna plannen we direct een afspraak voor een gesprek. Heb je helaas nog geen woning toegewezen gekregen, dan ben je reservekandidaat. Een optie op een woning geldt voor de periode van 10 werkdagen vanaf acceptatie.

5. Eerste gesprek

We streven ernaar om samen met jou voortvarend te werk te gaan. Via de website is er – na de start verkoop – al veel informatie op beschikbaar. Het is daardoor mogelijk je goed voor te bereiden op het eerste gesprek. Tijdens het gesprek is er natuurlijk alle ruimte om vragen te stellen. Ook nemen we je graag mee in het vervolgproces. Op deze manier is en blijft het kopen van een woning een mooi feestje.

6. Contract tekenen

Na het intakegesprek ben je weer een stapje dichter bij de aankoop van jouw droomhuis. Als je helemaal zeker bent en je wilt de woning definitief kopen, dan genereren we de koop-/aannemingsovereenkomst. Na het zetten van jouw handtekening is de laatste stap gezet:

de woning is voor jou! Op naar de showrooms en het woonwensen gesprek.

7. Jouw woning!

Wanneer aan alle andere opschortende voorwaarden is voldaan, starten we met de bouw. Een opschortende voorwaarde is bijvoorbeeld het minimale percentage van alle woningen dat in het project moet zijn verkocht. Hierover ontvang je van ons uiteraard een officieel bericht samen met de uitnodiging voor het tekenen van de leveringsakte bij de notaris.

Heb je vragen, of hulp nodig bij de inschrijving? Onze makelaars staan voor je klaar. Succes met het maken van een keuze. Wij zien jouw inschrijving graag tegemoet!